A-A+vision

Прозоре місто

Назад

Електронне декларування

Шановні суб’єкти декларування! 

Звертаємо Вашу увагу на деякі зміни у законодавстві України

Відповідно доЗакону України від 17.03.2020 №530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)»:

«декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб’єкти декларування подають до 1 червня.

Суб’єкти декларування, які у період до 1 червня 2020 року не мали можливості подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачену абзацом першим частини другої статті 45 цього Закону, або повідомлення про суттєві зміни у майновому стані відповідно до статті 52 цього Закону у зв’язку із встановленням на території їх проживання карантинно-обмежувальних заходів, звільняються від відповідальності за несвоєчасне подання такої декларації чи повідомлення у зазначений період»

Також, відповідно до змін від 20.03.2020, внесених до Закону України від 04.03.2020 №524-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про запобігання корупції"»:

«в деклараціях особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік інформація зазначається згідно з вимогами, що діяли до введення в дію передбачених цим Законом змін до статті 46 Закону України "Про запобігання корупції". Особи, віднесені цим Законом до суб’єктів декларування, у деклараціях за 2019 рік зазначають інформацію за період починаючи з дня набрання чинності цим Законом».

Звертаємо вашу увагу на те, які зміни з 01.01.2020 відбулися у порядку подання декларацій

НАЗК РОЗ’ЯСНИЛО, ЯК ПОДАВАТИ ДЕКЛАРАЦІЇ ЗА НОВИМИ ПРАВИЛАМИ

Подати декларацію

Звертаємо вашу увагу на те, що з 01.01.2020 у порядку подання декларацій відбулися деякі зміни:

Упродовж семи днів після подання декларації суб’єкт декларування має право (не більше трьох разів) подати виправлену декларацію

З метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні просимо Вас виконати такі дії:

1. Перевірити термін дії та працездатність Вашого КЕП для роботи з Реєстром.

​Для отримання інформації про термін дії КЕП треба завантажити посилений сертифікат особистого КЕП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому Ви отримали КЕП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату КЕП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат КЕП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифіката сплинув, Ви не зможете користуватись КЕП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий КЕП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: «АЦСК».  

Після отримання нового КЕП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua  і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна КЕП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни КЕП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий КЕП, обрати файл нового КЕП, вказати пароль від нового КЕП та натиснути кнопку «Змінити КЕП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну КЕП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим КЕП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності КЕП Ви можете скористатись online-сервісом накладання КЕП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладенні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав КЕП.

Виконавши запропоновані дії, Ви завчасно підготуєтесь до чергового етапу декларування в Україні, чим полегшите собі роботу з Реєстром.

Зберігайте Ваш ключ КЕП, пароль від нього, а також адресу електронної поштової скриньки, з якою Ви зареєстровані у Реєстрі, та пароль від неї у захищеному місці.

2. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Інструкція зі зміни електронної поштової скриньки

1. Якщо Ваша електронна поштова скринька з якою Ви зареєструвались у Реєстрі, підпадає під обмеження або Ви втратили доступ до неї, для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно:

  • створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку
  • після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою КЕП
  • перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий е-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail»
  • на нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни поштової скриньки перейдіть за посиланням у листі, повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька

Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий КЕП!

2. Якщо Ваша електронна поштова скринька, з якою Ви зареєструвались у Реєстрі, підпадає під обмеження або Ви втратили доступ до неї та при цьому ви отримали новий КЕП, необхідно:

  • створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку, з якої необхідно написати лист на адресу електронної пошти support@nazk.gov.ua. У темі листа зазначити: змінено КЕП та e-mail.
  • у тексті листа зазначити Ваше П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) та правильну (нову) адресу персональної електронної поштової скриньки.
  • через деякий час Ви отримаєте відповідь та наступну інструкцію по зміні КЕП в Реєстрі:

1. Натисніть кнопку «Я змінив свій особистий ключ»
2. Вкажіть електронну адресу, яка зазначена у Вашому персональному електронному кабінеті.
3. Натисніть кнопку «Вислати код відновлення»
4. Зайдіть в поштову скриньку
5. Знайдіть лист «Зміна кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ»
6. Для зміни кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) перейдіть за посиланням
7. Оберіть Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (АЦСК)
8. Оберіть файл особистого ключа
9. Вкажіть пароль від особистого ключа
10. Натисніть кнопку «Змінити кваліфікований електронний підпис (ЕЦП)»
11. Увійдіть до системи за посиланням https://portal.nazk.gov.ua/login
Після виконання запропонованих дій Ви можете здійснити вхід до Реєстру з новим КЕП.
У разі виникнення проблем технічного характеру Ви можете звернутись до служби технічної підтримки за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти support@nazk.gov.ua, при цьому:

  • направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;
  • у темі листа зазначайте суть Вашого питання;
  • у листі необхідно зазначити Ваші П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з Вашою помилкою.

Також нагадуємо, що:

  • Суб’єкти декларування, які припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями. Декларація суб’єкта декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подається не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності (звільнення). Декларація суб’єкта декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими таким суб’єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день, що передує дню подання декларації. Під раніше поданими деклараціями розуміються як декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону.
  • Суб’єкти декларування, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані наступного року після припинення діяльності (до 1 квітня) подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
  • У разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (105 100 грн з 01.01.2020), зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство (шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції «Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані»). Законом передбачено, що обов’язок повідомлення про суттєві зміни у майновому стані застосовуються до суб’єктів декларування, які є службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, відповідно до статті 50 Закону України «Про запобігання корупції», а саме:

- міський голова;

- заступник, перший заступник міського голови;

- заступник сільського, селищного голови;

- секретар міської, сільської, селищної ради;

- керуючий справами виконкому.

  • У разі відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента відповідний суб’єкт декларування зобов’язаний у десятиденний строк письмово повідомити про це Національне агентство у встановленому ним порядку, із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента.

ПОРЯДОК інформування Національного агентства з питань запобігання корупції про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента

Корисні посилання:

Пам’ятка декларанта

Нововведення при декларуванні у 2020

Рекомендації при роботі з реєстром

Роз’яснення НАЗК щодо заповнення декларацій

Роз’яснення щодо заповнення декларацій

Поширенні запитання при роботі з ЄДРДО

Відповідальність​ за несвоєчасне подання, умисне неподання декларації або за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації

Інформація про доходи декларанта

Для правильного та достовірного внесення в е-декларацію інформацію про отримані доходи, необхідно заказати довідку про отримані доходи в бухгалтерії за місцем роботи.

Крім того, можна скористатися Електронним кабінетом платника податків (далі – ЕКП) https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet. Для входу в кабінет використовується кваліфікований електронний підпис (КЕП), за допомогою якого декларант матиме змогу ввійти до ЕКП. Корисність ЕКП полягає в тому, що користування ним за наявності КЕП дозволено всім громадянам, тому інформацію про доходи може отримати не лише декларант, але й члени його родини (при наявності особистого КЕП).

В ЕКП потрібно ввійти в розділ «Заяви, запити для отримання інформації». Далі обрати документ «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО – платників податків для заповнення декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій» (далі – Запит про доходи).

У Запиті про доходи потрібно заповнити пусті поля:

  • адресу електронної скриньки (e-mail);
  • назву населеного пункту, вулиці, номер будинку та квартири (проживання);
  • паспортні дані (серія та номер, ким і коли виданий).

Натиснути активну кнопку «Підписати та надіслати», ЕКП переведе користувача до блоку використання КЕП. Користувачу потрібно ще раз обрати КЕП та ввести пароль захисту ключа, натиснути кнопку «Зчитати», потім кнопку «Підпис». На екрані з’явиться спосіб отримання відповіді на запит (за замовчуванням ЕКП), користувачу необхідно натиснути кнопку «Зберегти та відіслати».

У відповіді на запит буде міститися інформація про отримані доходи за обраний період.

Відомості про нерухоме майно

Для отримання відомостей про нерухоме майно декларанту створити електронну поштову скриньку на порталі mail.gov.ua. Після цього необхідно зайти та зареєструватися на сайті Мін’юсту «Кабінет електронних сервісів»https://kap.minjust.gov.ua/services?product_id=1. На сайті електронних сервісів обрати в розділі «Послуги реєстрів» – «Державний реєстр речових прав на нерухоме майно» та натиснути активне посилання «Отримати інформаційну довідку». Увійти до власного кабінету, використовуючи логін та пароль, КЕП або ж увійти через BankID. Далі необхідно заповнити обов'язкове поле «Серія та номер паспорта», поставити відмітку в поле «Підтверджую достовірність своїх персональних даних та надаю згоду на їх обробку». На наступному етапі обрати пошук відомостей за ідентифікаційними даними фізичної особи та натиснути кнопку «Далі». У випливаючому вікні заповнити дані фізичної особи (для більш  точного пошуку рекомендуємо вводити виключно ідентифікаційний код фізичної особи) та натиснути кнопку «Знайти».

Отримання відомостей з Реєстру є платним, після сплати інформація щодо відомостей про нерухоме майно буде надіслана на e-mail.

Відомості про рухоме майно

Для отримання відомостей про рухоме майно потрібно ввійти на Портал державних послуг https://igov.gov.ua/service/1397/general, використовуючи BankID. Для отримання інформації потрібно заповнити інформацію щодо: контактного номера телефону, e-mail адреси, обрати тип запитуваної інформації «Витяг з Єдиного державного реєстру МВС», обрати тип пошуку «пошук за індивідуальним податковим номером» або «пошук за П.І.Б.», ввести ІПН або П.І.Б. (додатково дату народження) та натиснути кнопку «Замовити послугу». Витяг з ЄДР МВС України надійде на вказаний e-mail.

Зверніть увагу: реєстр працює в тестовому режимі, тому одержана інформація може бути неповною.

Інформація про корпоративні права

Інформацію про корпоративні права декларанта можна отримати на порталі Мін’юсту в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формуваньhttps://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch. Для отримання інформації про корпоративні права в частці юридичних осіб потрібно в критеріях пошуку позначити «Юридична особа» та повне найменування або код ЄДРПОУ. Навпроти відповідної юридичної особи натиснути кнопку «Детальніше». У графі «Перелік засновників» можна перевірити розмір внеску до статутного капіталу підприємства.

Нагадуємо, що

Національне агентство з питань запобігання корупції у зв’язку із введенням посилених заходів карантину змінює графік роботи багатоканальної «гарячої лінії» щодо заповнення декларацій та роботи з Реєстром декларацій: +38(044)200-06-94.

З 1 квітня фахівці Національного агентства надаватимуть консультації з понеділка до п’ятниці з 9:00 до 18:00 без перерви. В автоматичному режимі можна отримати відповіді на найбільш поширені запитання, які виникли у суб’єктів декларування з початку кампанії подання щорічних декларацій. Сервіс з надання консультацій працюватиме цілодобово.

дата оновлення: 02.04.2020