Про місто

Назад

Міська символіка

Опис герба Маріуполя

Герб міста являє собою історично традиційний щит, в основі якого прямокутник зі сторонами в пропорціях золотого перетину.

Щит розділений на дві рівні частини по горизонталі хвилястою лінією - графічним зображенням моря. Верхнє поле - срібного (сірого) кольору, що символізує сталь (основну продукцію промисловості міста). Нижнє поле - синього кольору, що символізує море (географію розташування міста). Центральний образотворчий символ герба - «якір» - символ приморського портового міста, міжнародної торгівлі, а також як виріб машинобудування. Кільце якоря (золотий круг на сірому фоні) символізує ківш, з якого ллється метал, утворюючи контури якоря. Цифровий символ «тисячі сімсот сімдесят вісім» позначає рік заснування міста.

Основний сенс образотворчих і колірних рішень герба міста Маріуполя - південне місто біля моря, місто металургів, моряків, машинобудівників, місто міжнародної торгівлі (морські ворота Донбасу), місто-трудівник.

Композиційне, образотворче та колірне рішення герба міста побудовано за законами науки про геральдику з урахуванням наступності композиційних принципів першого (1811 г.) герба Маріуполя. Таким чином, дотримані канони видозміни гербів з плином часу, відображена історична спадкоємність основного символу міського суверенітету.

 

Опис прапора Маріуполя

Прапор розміром 120x150 см виконано з синього оксамиту способом машинної вишивки.

У центрі Прапора кольорове зображення герба міста, обрамленого золотим декором з переплетеними стрічками, на яких виткане трьома мовами ім'я міста. У нижній частині вінка зображено старовинний герб Маріуполя.

Прапор навколо облямоване бахромою золотистого кольору.

Кріпиться прапор до древка, яке вінчає бронзовий наконечник, до нього прикріплені спадаючі стрічки державного прапора України, що завершуються золотими кистями.

 

 

Опис офіційного логотипу Маріуполя


Суть бренду Маріуполя - інноваційність, гнучкість, трансформація. Головні цінності - простота і оптимізм.

Логотип - це головна візуальна складова бренду Маріуполя, яка складається із двох частин - знаку та оригінального шрифтового напису. Дві частини логотипу мають усталені пропорції та фіксоване положення відносно одна одної.

За основу логотипу взято відомий містянам знак - якір у потоці розпеченої сталі, що ллється з металургійного ковша. Ідея запозичена із зображення офіційного гербу міста, автором якого є Юхим Харабет, відомий український дизайнер-медальєр, маріуполець, грек за походженням.

Трансформація потоку сталі є символом змін і перетворень. Прямі асоціації із частинами знаку відображають суть міста - з одного боку промислового, а з іншого - морського. Та водночас це більш багатогранне перетворення - наприклад, перехід від індустріального минулого до постіндустріального майбутнього. Також якір - це символ місця та відданості ньому, позначення Маріуполя на мапі як портового міста.

Характерною рисою текстової частини логотипу є стилізація букв «Р», «П» і «Л» у грецькому стилі з прямим посиланням до коріння Маріуполя.

Бренд Маріуполя має п'ять кольорових комбінацій. Основною є синя-жовта версія.

Офіційний логотип Маріуполя був розроблений Сергієм Родіоновим у 2016 році у співпраці із шрифтовим дизайнером Андрієм Шевченком та Фондом розвитку Маріуполя.

дата оновлення: 08.08.2024