Міжнародний республіканський інститут (IRI) організовує навчальні поїздки для представників органів місцевого самоврядування. Маріупольські депутати Оксана Гринько, Світлана Ситник, Олександр Царьок і Геннадій Семеніхін вивчають досвід Литви, щоб застосувати успішні практики організації управління у рідному місті.
Як повідомили депутати, вони відвідали органи місцевого самоврядування у містах: Вільнюс, Каунас, Вісагінас.
«Вразив муніципалітет Вільнюса. Свою роботу місцеві управлінці організували за принципом прозорого офісу: фронт-офіс і бек-офіс. Більшість послуг тут надають онлайн, фахівці обробляють близько 260 тисяч звернень громадян на рік», - розповідає депутат Оксана Гринько.
Депутатам вдалося поспілкуватися з мером Вільнюса Ремігіюсом Шімашюсом. Їм презентували Стратегію розвитку Вільнюса і розповіли, яким чином здійснюють основні напрямки, прописані в документі.
Крім мерії відвідали комунальний заклад «Агенція», який займається просуванням Вільнюса, як туристичного центру Литви, цьому напрямку тут приділяють особливу увагу.
Наступне місто - Каунас. Як поділилася депутат Світлана Ситник - це студентське місто, з 280 тисяч жителів понад 40 тисяч - студенти. Велику увагу тут приділяють розвитку IT-технологій та інноваційним розробкам у медицині. На базі одного з університетів створено Технопарк, де об'єднані науково-дослідні інститути, виробничі організації, об'єкти індустрії, виставкові майданчики.
У Вісагінасі проживає близько 25 тисяч осіб, доглянуте чисте місто. Як розповіла мер Вісагінаса Даля Штраупайте, 70% бюджетних коштів вони спрямовують на розвиток культури, спорту і освіти.
«Досить цікавим було спілкування з представниками Литовського національного комітету Міжнародної торгової палати. Організація взаємодіє з бізнесом, просуває інтереси литовських підприємців. Проводять всілякі форуми, круглі столи», - поділився депутат Геннадій Семеніхін.
Підсумовуючи, депутати акцентували, що Маріуполь рухається приблизно в тому ж напрямку, що і Литва у розвитку демократичних інститутів. Такі поїздки дозволяють проводити паралелі, ділитися і обмінюватися досвідом.